reklama

Starostlivosť

Za posledné týždne som umyla okná troch rôznych izieb v troch rôznych lokalitách (na území dvoch republík). A počas toho, ako na mňa svietilo slnko a zaprášené sklo pod mojimi rukami sa stávalo zrkadlovo čistým, uvažovala som. O tom, čo pre mňa znamená každé z týchto miest. O tom, že akt umývania okien značí puto, ktoré ma s nimi všetkými spája a som vlastne celá rozdelená (aspoň) na tri časti. A tiež o tom, že krajina za oknom po jeho umytí získava svieži a optimistický nádych. Starostlivosť o okná by teda mala byť v živote niečím, na čo netreba zabúdať, zapísala som si do mentálneho zápisníka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Obľúbeným mediálnym klišé súčasnosti je myšlienka, že dnešná doba je prirýchla. Všetky tie informácie, ktoré musíme dennodenne spracovávať, vzdialené miesta, kam sa dostaneme, ani sa nenazdáme, možnosti, ktoré máme a z ktorých si musíme vyberať, pretože času je málo. Niektoré veci sú však v tejto prirýchlej dnešnej dobe vlastne spomalené. Napríkad nástup dospelosti. Nemyslím tej zákonom určenej, ale tej skutočnej. Postav dom, zasaď strom... A tak sa stane, že mladá žena, legálne dospelá a vo veku sadenia stromov, umýva okná na troch bytoch. A žiaden z nich nestavala. Samozrejme, ženy byty až tak často nestavajú, ale ten pocit, pocit z bývania, nie je stále ten správny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
zaves
zaves 

Okrem toho okná, umyté počas slnečných týždňov, v týždňoch upršaných opäť stratili lesk, zašpinili sa, znepriehľadneli. Učí ma to budhistickej múdrosti, že život je kolobeh večného utrpenia, v tomto prípade symbolizovanom umývaním okien.

lastovicky
lastovicky 

Aby som však uviedla veci na pravú mieru, nie som takým zarytým nepriateľom umývania okien, ako by sa z vyššie uvedeného mohlo zdať. Začínam však pociťovať, aká dôležitá a často ťažká je starostlivosť o naše osobné okná, teda tie, ktorými sa dívame na svet. Moje v súlade s počasím ukazujú len môj vlastný odraz, šedivý a rámovaný kvapkami dažďa. Čas na jarné upratovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som si kúpila letenku do Andalúzie. Sama pre seba. Veľmi sa teším na túto súkromnú cestu, blúdenie uličkami s foťákom, riadená len mojím vlastným tempom a potrebami. Ak sa všetko vydarí, južné slnko by mohlo vysušiť kvapky, presvietiť tmavé okná a ukázať mi krajiny, ktorými poputujem, so sviežim a optimistickým nádychom. A len čo sa postarám o okná, môžem sa obrátiť k mojím vzťahom.

Veronika Vlčková

Veronika Vlčková

Bloger 
  • Počet článkov:  120
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Psychoštudentka. Pozorovateľka. Degustuje samostatný život. Zoznam autorových rubrík:  Priv(i)ateVietor v hlaveKam ma odvialoPíšem svetlomA iné (vý)plody

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu