reklama

Lietajúce metafory

Pomaly si zvykám na to, že život je cyklický. Že sa vracajú stále tie isté epizódy, len v trochu vynovenej garderóbe. Koniec základnej školy- hľadanie strednej. Maturita- hľadanie vysokej. Štátnice- hľadanie práce. Plus hľadanie partnera, hľadanie miesta pre spoločný život, hľadanie spôsobu, ako tento život prežiť spokojne. Všetko sú to skúšky, ktoré sa pýtajú: Zvládol si dobre všetko, čo ťa doteraz postretlo? Naučil si sa niečo? Si pripravený na ďalšiu etapu? Na čo som si však nezvykla, je to, že vo chvíľach, kedy mi je pri týchto skúškach najhoršie, ku mne priletí posolstvo. Priletí doslova, ale je metaforické. Už sa mi to stalo raz, dávno: tu. A teraz, len tak z ničoho nič, priletelo ďalšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A tak ako pierka ukazujúce mi pred maturitou, že všetko sa dá zvládnuť, aj toto nové lietajúce posolstvo prišlo vo viacerých častiach. A opäť cez víkend, na chalupe. Bude to asi magické miesto.

drakiada
drakiada 

Inak sa nedá vysvetliť, že sme vystihli jeden z posledných slnečných dní a na nevinnej prechádzke sme zrazu stretli nebo posiate stovkami šarkanov.

traja
traja 
cb
cb 

Po tak potrebnej dávke detskej radosti sme sa ponorili do lesného pokoja.

zatisie
zatisie 
cesta
cesta 

A potom, na lúkach, si nás opantali poletujúce kúsky pavučín. Jedna z nich sa stala predĺžením kamarátkiných zlatých vlasov a spolu s nimi viala a leskla sa na slnku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
vrtule
vrtule 

Ďalšia sa stala predĺžením istého neviditeľného spojenia, keď zlatovlasá kamarátka o nejaký čas vykríkla na mňa a toho, čo ma práve držal za ruku: "Jéj, medzi vami je jedna pavučina, vedie od tvojej hlavy k jeho!"

detail
detail 

A posledná, celkom zvláštna pavučina vytvorila chuchvalec v tvare ležatej osmičky. A keď sme sedeli na lúke a vyhrievali sa na slnku, priletela tesne ku mne, už-už vyzerala, že jemne dosadne na moje tričko, pomaly klesala... a po pár sekundách zrazu zavírila vo vetre, otočila sa a odletela smerom do lesov. Myslím, že mi chcela povedať, aby som sa nebála a vletela do neznáma, presne ako ona. A metaforickú správu lietajúcej pavučiny v jeden slnečný deň na magickej chalupe jednoducho nejde neposlúchnuť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
babia
babia 
Veronika Vlčková

Veronika Vlčková

Bloger 
  • Počet článkov:  120
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Psychoštudentka. Pozorovateľka. Degustuje samostatný život. Zoznam autorových rubrík:  Priv(i)ateVietor v hlaveKam ma odvialoPíšem svetlomA iné (vý)plody

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu